Input:

Vzor s výkladem - Dohoda o společné hmotné odpovědnosti dle § 252 a násl. ZP Garance

1.11.2018, , Zdroj: Verlag Dashöfer

5.5.14
Vzor s výkladem – Dohoda o společné hmotné odpovědnosti dle § 252 a násl. ZP

JUDr. Vladimíra Knoblochová, JUDr. Alena Čechtická

zaměstnavatel:

COMP, s. r. o.

IČO 25677893

se sídlem Nedbalova 455, Praha 5, PSČ 155 00

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1345

zastoupená jednatelem Ing. Petrem Novotným

(dále jako "zaměstnavatel")

a

zaměstnanci:

1. Petr Rozehnal

narozen 15. listopadu 1972

bytem Vodňanského 12, Hostivice, PSČ 253 01

2. Tomáš Vaněk

narozen 12. října 1968

bytem Klokočkova 12, Praha 6 – Řepy, PSČ 163 00

(dále též jako "zaměstnanci")

(zaměstnanci a zaměstnavatel dále též jako "smluvní strany" a každý z nich samostatně jako "smluvní strana")

uzavřeli v souladu s § 252 a násl. zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů (dále jako "zákoník práce"), níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto

dohodu o společné odpovědnosti

k ochraně hodnot svěřených zaměstnancům k vyúčtování

(dále jen "dohoda"):

I.

Preambule

1.1 Petr Rozehnal pracuje na základě pracovní smlouvy ze dne 12. května 2006 u zaměstnavatele jako skladník.

1.2 Tomáš Vaněk pracuje na základě pracovní smlouvy ze dne 1. ledna 2006 u zaměstnavatele jako vedoucí skladník.

II.

Dohoda o odpovědnosti

2.1 Zaměstnanci tímto přebírají společnou odpovědnost k ochraně hodnot – zásob materiálu, které jim byly svěřeny k vyúčtování a které jsou uvedeny v inventurním soupise sepsaném ke dni uzavření této smlouvy. Inventurní soupis tvoří přílohu č. 1 této dohody a je její nedílnou součástí. Zaměstnanci zároveň přebírají společnou odpovědnost k ochraně hodnot – zásob materiálu, které budou do skladu průběžně doplňovány a jejichž převzetí kterýkoliv z uvedených zaměstnanců písemně potvrdí.

2.2 Zaměstnanci odpovídají za schodek vzniklý na hodnotách, k jejichž ochraně převzali touto dohodou odpovědnost, ledaže prokážou, že schodek vznikl zcela nebo zčásti bez jejich zavinění.

2.3 Zaměstnavatel se zavazuje zajistit zaměstnancům takové pracovní podmínky, aby mohli řádně plnit své povinnosti z této dohody vyplývající, zejména aby mohli s hodnotami osobně disponovat po celou dobu, po kterou jim byly svěřeny.

2.4 Zaměstnanci se zavazují učinit vše k vyloučení škody (schodku) na svěřených hodnotách a provést veškerá nezbytná opatření k jejich uchování a zabezpečení. Hrozí-li škoda, jsou zaměstnanci povinni na ni bezodkladně upozornit zaměstnavatele. Při nakládání se svěřenými hodnotami se zaměstnanci zavazují postupovat v souladu s platnými právními předpisy, směrnicí zaměstnavatele "Zásady pro skladování a manipulaci se zbožím", jakož i dalšími interními předpisy a pokyny zaměstnavatele

2.5 Pokud zaměstnanci zjistí, že nemají vytvořené potřebné pracovní podmínky k tomu, aby mohli řádně plnit své povinnosti z této dohody vyplývající, a taková závada jim brání v řádném hospodaření se svěřenými hodnotami, jsou povinni to zaměstnavateli bez zbytečného odkladu písemně oznámit.

2.6 Zaměstnavatel je povinen do 15 kalendářních dnů od obdržení písemného upozornění na závady v pracovních podmínkách podle bodu 2.5 tohoto článku tyto závady, které brání řádnému hospodaření zaměstnanců se svěřenými hodnotami, odstranit. V případě, že tak zaměstnavatel neučiní, jsou zaměstnanci oprávněni od této dohody odstoupit.

2.7 Zaměstnanci berou na vědomí, že v případě vzniku schodku na svěřených hodnotách se bude při určení rozsahu náhradu škody postupovat podle § 257 a násl. zákoníku práce.

III.

Závěrečná ustanovení

3.1 Tato dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

3.2 Zaměstnanci nebo kterýkoliv z nich jsou oprávněni od této dohody odstoupit, vykonávají-li jinou práci, jsou-li převáděni na jinou práci nebo na jiné pracoviště, jsou-li překládáni nebo pokud zaměstnavatel neodstraní ani přes písemné upozornění závady v pracovních podmínkách ve lhůtě uvedené v článku II. bodě 2.6 této dohody. Dále jsou zaměstnanci oprávněni od dohody odstoupit v případě, že je na pracoviště zařazen jiný zaměstnanec nebo ustanoven jiný vedoucí nebo jeho zástupce. Odstoupení musí být zaměstnavateli oznámeno písemně a musí mu být doručeno.

3.3 Tato dohoda zaniká dnem skončení pracovního poměru nebo dnem, kdy bylo odstoupení od této dohody doručeno zaměstnavateli, nestanoví-li zaměstnanec v odstoupení od této dohody den pozdější.

3.4 Práva a povinnosti smluvních stran neupravené touto dohodou se řídí příslušnými ustanoveními zákoníku práce a