Zapomněl(a) jste své osobní heslo? Neznáte své přístupové údaje?
Získejte přístup k tomuto placenému dokumentu zdarma.
Informace najdete pod ukázkou textu.
Mgr. Jiří Hradský
K odstavci 1
V prvním stupni má spotřebitel právo na odstranění vady. V případě digitálního obsahu a služby digitálního obsahu je ponecháno na poskytovateli, aby se rozhodl, jakým způsobem vadu odstraní. Na rozdíl od běžného zboží si tak spotřebitel nevolí, zda bude vada odstraněna opravou a výměnou. Tato volba je ponechána na poskytovateli. Předpokládá se totiž, že právě poskytovatel má nejlepší informace o tom, jaký způsob odstranění vady je nejvhodnější a je schopen mnohem lépe posoudit povahu vady.
Způsoby, kterými může poskytovatel vadu odstranit, bude například:
Vydání aktualizace, která vadu odstraní.
Zpřístupnění nové kopie obsahu, která bude v souladu.
Co se týče nákladů, za vydání takové aktualizace, nebo jiné odstranění vady, neměl by spotřebitel poskytovateli nic hradit.
K odstavci 2
V zákoně, ani ve směrnici nebyl záměrně stanoven časový okamžik, do kdy musí poskytovatel vadný digitální obsah nebo vadnou službu digitálního obsahu odstranit. Důvodem je velká rozmanitost takového digitálního obsahu nebo služeb digitálního obsahu. V podstatě nelze jednotně nastavit časový úsek, který by v některém odvětví nezpůsobil problémy. Tato skutečnost se promítla nejen do občanského zákoníku, ale také do § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o…