Dohoda o výkonu pracovní pohotovosti
dle § 95 ZP
COMP, s. r. o.
IČ: 256 77 893
se sídlem: Praha 5, Neustupného 455, PSČ: 155 00
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v
oddíle C, vložka č. 1345,
jejímž jménem jedná: Ing. Petr Novotný, jednatel
(dále jako zaměstnavatel na straně jedné)
a
Ing. David Brouček
narozený 24. 4. 1977
bytem: Praha 5, Hlušičkova 256, PSČ: 155 00
(dále jako zaměstnanec na straně druhé)
(zaměstnanec a zaměstnavatel dále také společně jako smluvní
strany nebo každý samostatně jako smluvní strana)
níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 95 zákona č.
262/2006 Sb. , zákoník práce, ve znění
pozdějších předpisů (dále jako zákoník práce, ZP), uzavírají tuto
Dohodu o výkonu pracovní
pohotovosti
I.
Úvodní ustanovení
1. Smluvní strany uzavřely dne 1. 4. 2010 pracovní smlouvu, na
základě které zaměstnanec vykonává pro zaměstnavatele práci v pracovním poměru
jako řidič nákladního vozidla.
2. Smluvní strany se dohodly, že zaměstnanec bude pro zaměstnavatele
vykonávat pracovní pohotovost, a to za podmínek sjednaných v této dohodě.
II.
Dohoda o výkonu pracovní pohotovosti
1. Zaměstnanec se zavazuje vykonávat pro zaměstnavatele vždy jeden
víkend v kalendářním měsíci pracovní pohotovost, a to vždy v sobotu a
v neděli v době od 8.00 do 18.00 hodin. Pracovní pohotovostí se pro účely
této dohody rozumí v souladu s § 78 odst.
1 písm. h) ZP doba, v níž je
zaměstnanec připraven k případnému výkonu práce podle pracovní smlouvy,
která musí být v případě naléhavé potřeby vykonána nad rámec jeho rozvrhu
pracovních směn.
2. Rozpis pracovní pohotovosti určí zaměstnavatel vždy na měsíc dopředu,
a to nejpozději do 1. dne daného kalendářního měsíce. O rozpisu pracovní
pohotovosti bude zaměstnanec informován prostřednictvím e-mailu a rozpis bude
současně vyvěšen na informační tabuli v 1. patře v sídle zaměstnavatele.
Zaměstnavatel není povinen zaměstnanci výkon pracovní pohotovosti určit, pokud
k tomu nevznikla naléhavá potřeba. Zaměstnavatel je rovněž oprávněn
stanovit, že v době stanovené rozpisem zaměstnanec nebude pracovní
pohotovost vykonávat. O tom je povinen zaměstnance alespoň 2 dny předem
informovat osobně či prostřednictvím e-mailu.
3. Pracovní pohotovost bude zaměstnanec vykonávat v místě
svého bydliště či na jiném místě, na kterém se předem se zaměstnavatelem
dohodne. Pracovní pohotovost nemůže být vykonávána na pracovišti zaměstnavatele.
III.
Povinnosti zaměstnance
1. Zaměstnanec se zavazuje být po celou dobu výkonu pracovní
pohotovosti dostupný na telefonním čísle 727-123-456, případně na jiném telefonním
čísle, které zaměstnanec zaměstnavateli předem písemně sdělí.
2. Zaměstnavatel je oprávněn v případě, že v době výkonu
pracovní pohotovosti vyvstane potřeba výkonu práce ze strany zaměstnance nad
rámec jeho rozvrhu pracovních směn, zaměstnanci nařídit výkon práce. Za tímto účelem
jej kontaktuje na telefonním čísle uvedeném v odst. 1 tohoto článku. Zaměstnanec
se zavazuje dostavit se do 1 hodiny od telefonického pokynu zaměstnavatele či
jím pověřené osoby na pracoviště k výkonu práce.
3. Zaměstnanec se zavazuje po dobu pracovní pohotovosti nepožívat
alkoholické nápoje či jiné omamné látky a zavazuje se být připraven k případnému
výkonu práce.
IV.
Odměna za výkon pracovní pohotovosti
1. Zaměstnanci náleží za každou hodinu výkonu pracovní pohotovosti
odměna ve výši 15 % průměrného hodinového výdělku zaměstnance. Odměna je
splatná vždy společně se mzdou v měsíci následujícím po měsíci, kdy byla
pracovní pohotovost vykonána, a to bezhotovostním převodem na účet zaměstnance
určený zaměstnancem pro výplatu mzdy.
2. V případě, že zaměstnanec v době pracovní pohotovosti
vykonává práci, pak mu odměna za výkon pracovní pohotovosti nenáleží.
V takovém případě mu náleží za vykonanou práci mzda včetně případného příplatku
za…