č. 599/2020 Sb., Usnesení vlády České republiky o přijetí krizového opatření, ve znění účinném k 23.1.2021
USNESENÍ
VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 23. prosince 2020 č. 1379
o přijetí krizového opatření
Ve znění:
Předpis č. |
K datu |
Poznámka |
9/2021 Sb. |
(k 11.1.2021) |
prodlužuje dobu účinnosti |
22/2021 Sb. |
(k 23.1.2021) |
prodlužuje dobu účinnosti |
V návaznosti na usnesení vlády č. 957 ze dne 30. září 2020, kterým vláda v souladu s čl. 5 a 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vyhlásila pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru /označovaný jako SARS CoV-2/ na území České republiky nouzový stav a ve smyslu § 5 písm. a) až e) a § 6 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, pro řešení vzniklé krizové situace, rozhodla o přijetí krizových opatření, tímto ve smyslu ustanovení § 5 písm. c) a § 6 odst. 1 písm. b) krizového zákona.
Vláda s účinností ode dne 27. prosince 2020 od 00:00 hod.
do dne 14. února 2021 do 23:59 hod. do dne 22. ledna 2021 do 23:59 hod.ukládá orgánům veřejné moci a správním orgánům (dále jen orgán”), aby v rámci všech svých pracovišť zahájily omezený provoz vyplývající z nouzového stavu, spočívající v:
1.
omezení práce a státní služby zejména na ty agendy, jejichž výkon musí být bezpodmínečně kontinuálně zajišťován, a to zejména k zajištění chodu veřejné správy a služeb veřejné správy v nezbytně nutném rozsahu a plnění úkolů vlády České republiky směřujících k dosažení cílů nouzového stavu; ostatní agendy se vykonávají v rozsahu, který neohrozí níže uvedená opatření nutná k ochraně zdraví státních zaměstnanců, zaměstnanců a dalších úředních osob (dále jen zaměstnanci”),
2.
omezení osobního kontaktu zaměstnanců s adresáty veřejné správy (s žadateli, s jinými účastníky správních řízení) a dalšími externími osobami (dále jen klienti/veřejnost”) na nezbytně nutnou úroveň; omezení kontaktů se provede zejména takto:
a)
upřednostňováním písemného, elektronického či telefonického kontaktu před osobním ve všech případech, kdy je to…