Input:

239/1992 Sb., Zákon České národní rady o Státním fondu kultury České republiky, ve znění účinném k 1.2.2022 Garance

č. 239/1992 Sb., Zákon České národní rady o Státním fondu kultury České republiky, ve znění účinném k 1.2.2022
ZÁKON
České národní rady
ze dne 14. dubna 1992
o Státním fondu kultury České republiky
Ve znění:
Předpis č.
K datu
Poznámka
482/2004 Sb.
(k 7.9.2004)
v § 6 mění odst. 2 a 3
342/2006 Sb.
(k 3.7.2006)
vkládá § 6a
424/2010 Sb.
(k 30.12.2010)
mění § 6a
465/2011 Sb.
(k 30.12.2011)
mění § 6 odst. 3
239/2012 Sb.
(k 1.9.2012)
mění § 5 a § 6 odst. 4; nové přechodné ustanovení
188/2016 Sb.
(k 1.1.2017)
mění § 7 písm. h)
261/2021 Sb.
(k 1.2.2022)
ruší § 6a a vkládá § 11a; nové přechodné ustanovení
Česká národní rada se usnesla na tomto zákoně:
§ 1
(1)  Zřizuje se Státní fond kultury České republiky (dále jen „Fond”).
(2)  Fond je právnickou osobou, která se zapisuje do obchodního rejstříku. Fond spravuje ministerstvo kultury České republiky (dále jen „správce Fondu”).
(3)  V čele Fondu je ministr kultury České republiky (dále jen „ministr”), který odpovídá za hospodaření s prostředky Fondu.
§ 2
(1)  Orgánem rozhodujícím o způsobu a výši čerpání prostředků fondu je Rada Fondu(dále jen „Rada”).
(2)  Členy Rady volí a odvolává Česká národní rada, které je Rada odpovědna. Návrhy podává z významných osobností kultury a peněžnictví po projednání s profesními organizacemi v oblasti kultury ministr. Členství v Radě je veřejnou funkcí,1) je čestné a nezastupitelné.
(3)  Rada má nejvíce 13 členů. Funkční období Rady je tříleté.
(4)  Náklady spojené s činností Rady nese fond.
(5)  Podrobnosti o organizaci a činnosti Rady upraví statut Fondu, který schvaluje na návrh správce Fondu Česká národní rada.
§ 3
(1)  Členem Rady může být pouze bezúhonný občan České republiky.
(2)  Člen Rady nesmí mít funkce v politických stranách nebo politických hnutích ani nesmí aktivně jejich jménem veřejně vystupovat nebo působit v jejich prospěch v souvislosti s funkcí v Radě; dále nesmí zastupovat obchodní zájmy, které by mohly být v rozporu s výkonem jeho funkce nebo by mohly nepříznivě ovlivňovat jeho nestrannost a objektivitu rozhodování.
(3)  Členství v Radě je neslučitelné s funkcí prezidenta, poslance, předsedy a místopředsedy vlády, ministra, vedoucího jiného ústředního orgánu státní správy nebo jeho náměstka.
§ 4
Členství v Radě zaniká
a)  uplynutím funkčního období,
b)  vzdáním se funkce,
c)  úmrtím člena,
d)  odvoláním,
e)  ztrátou způsobilosti k právním úkonům.
§ 5
(1)  Rada posuzuje zejména
a)  zásadní otázky tvorby a užití prostředků fondu,
b)  návrh ročního rozpočtu příjmů a výdajů Fondu a návrh závěrečného účtu Fondu.
(3)  Rada schvaluje účetní závěrku Fondu sestavenou k rozvahovému dni.
(2)  Rada rozhoduje o žádostech o poskytnutí prostředků fondu podle § 10.
§ 6
(1)  Správce Fondu sestavuje pro každý rozpočtový rok návrh rozpočtu příjmů a výdajů, přehled pohledávek a závazků a závěrečný účet fondu, které předkládá ministerstvu financí České republiky ve lhůtách stanovených pro sestavování státního rozpočtu České republiky (dále jen „státní rozpočet”) a státního závěrečného účtu České republiky (dále jen „státní závěrečný účet”).
(2)  Návrh rozpočtu Fondu předkládá Ministerstvo financí vládě vždy do 31. srpna a ta jej po případných změnách, které v něm provede, předkládá spolu s návrhem státního rozpočtu ke schválení Poslanecké sněmovně. Správce Fondu stanoví v návrhu rozpočtu Fondu jeho celkové výdaje jako částku podle zvláštního zákona.1a)
(3)  Se závěrečným účtem Fondu předkládá správce fondu vyhodnocení prostředků Fondem vynaložených.
(4)  Fond vede účetnictví podle zákona o účetnictví a