Input:

92/1972 Sb., Vyhláška ministra zahraničních věcí o Dohodě mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Polské lidové republiky o letecké dopravě Garance

č. 92/1972 Sb., Vyhláška ministra zahraničních věcí o Dohodě mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Polské lidové republiky o letecké dopravě
VYHLÁŠKA
ministra zahraničních věcí
ze dne 19. září 1972
o Dohodě mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Polské lidové republiky o letecké dopravě
Dne 19. prosince 1969 byla v Praze podepsána Dohoda mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Polské lidové republiky o letecké dopravě.
Podle svého článku 15 vstoupila Dohoda v platnost dnem 25. října 1971, tj. dnem vstupu v platnost Protokolu o ukončení platnosti Dohody mezi Republikou Československou a Republikou Polskou o letecké dopravě, podepsané v Praze dne 24. ledna 1946.
České znění Dohody se vyhlašuje současně.
 
První náměstek ministra:
Krajčír v. r.
 
DOHODA
mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Polské lidové republiky o letecké dopravě
Vláda Československé socialistické republiky a vláda Polské lidové republiky, dále jen „smluvní strany”,
vedeny přáním uzavřít dohodu za účelem rozvíjení vztahů v letecké dopravě mezi Československou socialistickou republikou a Polskou lidovou republikou se dohodly takto:
Článek 1
Pro provádění této Dohody a její Přílohy mají uvedené výrazy tento význam:
a)  „letecký úřad” značí, pokud jde o Československou socialistickou republiku, Federální výbor pro dopravu - správu civilního letectví, a pokud jde o Polskou lidovou republiku, ministra dopravy, nebo v obou případech každý orgán, pověřený prováděním úkolů, které v současné době jsou vykonávány uvedenými úřady,
b)  „určený letecký podnik” značí letecký podnik, který jedna smluvní strana oznámila druhé jako podnik, který bude provozovat kteroukoli z dohodnutých služeb.
Článek 2
Smluvní strany si poskytují práva stanovená v této Dohodě za účelem zavedení pravidelných mezinárodních leteckých služeb na tratích stanovených v její Příloze. Tyto služby a tratě se dále nazývají „dohodnuté služby” a „stanovené tratě”. Letecké podniky určené smluvními stranami budou při provozu dohodnutých služeb na stanovených tratích užívat tato práva:
a)  létat bez přistání přes území druhé smluvní strany
b)  přistávat na uvedeném území z neobchodních důvodů,
c)  nakládat a vykládat v mezinárodní přepravě cestující, poštu a zboží ve stanovených místech na stanovených tratích, a to v souladu s ustanoveními této Dohody a její Přílohy.
Článek 3
1. Každá smluvní strana má právo určit letecký podnik k provozování dohodnutých služeb na stanovených tratích. Toto určení oznámí letecký úřad jedné smluvní strany leteckému úřadu druhé smluvní strany písemně.
2. Po přijetí takového určení udělí letecký úřad každé ze smluvních stran bez odkladu, s výhradou ustanovení článku 4, určenému leteckému podniku příslušné provozní oprávnění.
3. Letecký úřad jedné smluvní strany může požadovat, aby určený letecký podnik druhé smluvní strany prokázal, že je způsobilý k plnění podmínek stanovených v zákonech a předpisech, které obvykle platí při provozování mezinárodních leteckých služeb v souladu s