Input:

56/1995 Sb., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu o výkladu článku 19 Smlouvy o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou Garance

č. 56/1995 Sb., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu o výkladu článku 19 Smlouvy o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou
SDĚLENÍ
Ministerstva zahraničních věcí
Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 23. ledna 1995 byl v Časté-Papierničce podepsán Protokol o výkladu článku 19 Smlouvy o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou.
Protokol na základě svého článku 7 vstoupil v platnost dnem 23. ledna 1995.
České znění Protokolu se vyhlašuje současně.
PROTOKOL
o výkladu článku 19 Smlouvy o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou
Vláda České republiky a vláda Slovenské republiky, s cílem zabezpečit cíle sledované Smlouvou o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou, podepsanou dne 29. října 1992, se dohodly takto:
Článek 1
Používání článku 19 Smlouvy o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou (dále jen „Smlouva”) se bude řídit kritérii uvedenými v tomto protokolu.
Tento protokol se ve smyslu článku 16 Smlouvy nevztahuje na zemědělské výrobky.
Článek 2
Jako státní podporu (dále jen „podpora”) je možno klasifikovat pouze taková opatření, která vedou k čistému transferu fondů ze státních zdrojů podnikatelským subjektům prostřednictvím přímých subvencí nebo která se projevují v daňových příjmech snížených o dříve poskytnuté úlevy. Při určování účinků podpory se musí uvážit kumulativní účinek všech typů podpor udělovaných podnikatelským subjektům. Podpora udělená podle schémat, která jsou plně zaplacena ze strany podnikatelského subjektu, není podporou ve smyslu článku 19 Smlouvy.
Článek 3
Typy podpory slučitelné s řádným fungováním Smlouvy ve smyslu článku 19:
a)  podpora výzkumu, vývoje a inovací, pokud je jednoznačně orientována na stimulaci takových činností, které jsou na předkonkurenční úrovni; předkonkurenční se rozumí úroveň, která zahrnuje aplikovaný výzkum a vývoj, včetně vývoje prvního prototypu; takovou podporu možno poskytovat až do rozsahu 50 % nákladů projektu nebo za odlišné daňové sazby rovnocenného účinku; základní výzkum je možno dotovat ve větším rozsahu, čím je projekt bližší tržnímu místu, tím by měl být nižší stupeň subvencování;
b)  podpora poskytovaná sektorům s problémy nadměrné kapacity za účelem racionalizace struktury průmyslu cestou zajištění řádného snižování výroby a zaměstnanosti; taková opatření musí být časově přesně ohraničena a musí obsahovat přizpůsobovací program; při posuzování problému nadměrné kapacity se má vzít v úvahu mezinárodní situace jako celek a nikoliv pouze situace v příslušné zemi;
c)  všeobecná podpora exportu, jako jsou národní týdny, podpory obchodních domů, průmyslové veletrhy, s podmínkou, že taková podpora není specificky určena pro jeden podnikatelský subjekt;
d)  regionální rozvojová podpora do rozsahu, ve kterém nenarušuje podmínky spravedlivé hospodářské soutěže; jejím účelem musí být umístěni průmyslu v regionálních rozvojových oblastech na stejný ekonomický základ jako průmyslu v jiných