Input:

297/1990 Sb., Zákon, kterým se mění a doplňuje zákon č. 194/1988 Sb., o působnosti federálních ústředních orgánů státní správy Garance

č. 297/1990 Sb., Zákon, kterým se mění a doplňuje zákon č. 194/1988 Sb., o působnosti federálních ústředních orgánů státní správy
ZÁKON
ze dne 19. července 1990,
kterým se mění doplňuje zákon č. 194/1988 Sb., o působnosti federálních ústředních orgánů státní správy
Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky se usneslo na tomto zákoně:
Čl. I
Zákon č. 194/1988 Sb., o působnosti federálních ústředních orgánů státní správy, se mění a doplňuje takto:
1. V § 2 se vypouštějí slova „vytyčených Komunistickou stranou Československa”.
2. V § 9 se vypouští odstavec 6.
3. § 18 odst. 1 zní:
„(1)  Federální ministerstva informují veřejnost o návrzích závažných opatření týkajících se zejména životní úrovně, ochrany zdraví, sociálních a kulturních potřeb občanů.”.
4. § 19 až 21 včetně nadpisu znějí:
„Federální ministerstvo pro strategické plánování
§ 19
Federální ministerstvo pro strategické plánování je ústředním orgánem státní správy České a Slovenské Federativní Republiky pro dlouhodobou strategii hospodářského a sociálního rozvoje.
§ 20
(1)  Federální ministerstvo pro strategické plánování společně s ústředními orgány pro národohospodářskou strategii republik a ve spolupráci s ústředními orgány federace a republik koordinuje přípravu strategie hospodářského a sociálního rozvoje České a Slovenské Federativní Republiky, vypracovává její návrhy a předkládá je vládě České a Slovenské Federativní Republiky.
(2)  Federální ministerstvo pro strategické plánování v procesu přípravy a tvorby strategie hospodářského a sociálního rozvoje České a Slovenské Federativní Republiky vypracovává zejména návrhy:
a)  základních směrů, věcných a systémových podmínek hospodářského a sociálního rozvoje a státní politiky strukturálních změn;
b)  koncepcí rozvoje vědy a vědeckotechnické politiky;
c)  koncepce ekonomického zabezpečení obranyschopnosti a bezpečnosti státu;
d)  dlouhodobých koncepcí zapojení československé ekonomiky do světové ekonomiky;
e)  hlavních záměrů v oblasti životních podmínek a životní úrovně obyvatelstva.
§ 21
Federální ministerstvo pro strategické plánování vyhodnocuje uskutečňování strategie hospodářského a sociálního rozvoje České a Slovenské Federativní Republiky, jakož i opatření přijatá k její realizaci a jejich účinnost.”.
5. § 22 se vypouští.
6. § 23 a 24 včetně nadpisu znějí:
„Federální výbor pro životní prostředí
§ 23
Federální výbor pro životní prostředí je ústředním orgánem státní správy České a Slovenské Federativní Republiky pro oblast životního prostředí.
§ 24
(1)  Federální výbor pro životní prostředí v úzké součinnosti s ústředními orgány republik pro životní prostředí a dalšími federálními ústředními orgány státní správy a ústředními orgány státní správy republik zpracovává návrh státní ekologické politiky a způsoby její realizace. Po projednání ve vládách republik předkládá návrh této politiky vládě České a Slovenské Federativní Republiky.
(2)  Federální výbor pro životní prostředí v úzké součinnosti s ústředními orgány republik pro životní prostředí a s dalšími ústředními orgány federace a republik způsob realizace