Input:

279/2000 Sb., Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů, kterou se mění vyhláška č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických zařízení) Garance

č. 279/2000 Sb., Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů, kterou se mění vyhláška č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických zařízení)
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 2. srpna 2000,
kterou se mění vyhláška č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických zařízení)
Ministerstvo dopravy a spojů stanoví podle § 66 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění zákona č. 23/2000 Sb., k provedení § 47 odst. 2 a § 48 odst. 1:
Čl. I
Vyhláška č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických zařízení), se mění takto:
1. V § 1 odst. 2 písmeno b) zní:
„b)  parní generátory na drážních vozidlech, jakož i parní a horkovodní kotle o pracovním přetlaku větším než 0,05 MPa nebo o dovolené teplotě větší než 110 °C.”.
2. V § 1 odst. 4 písm. g) se slovo „silová” nahrazuje slovem „silnoproudá”.
3. V § 1 odst. 5 písm. e) se před slovo „čelní” vkládají slova „jeřáby kontejnerové,”.
4. § 2 včetně nadpisu zní:
„Podmínky pro provoz zařízení
§ 2
Při provozování dráhy a drážní dopravy lze používat jen zařízení, které má platný průkaz způsobilosti vydaný drážním správním úřadem, a jsou-li splněny tyto podmínky provozní způsobilosti:
a)  provádění pravidelných revizí, prohlídek a zkoušek,
b)  zajištění řádné a bezpečné funkce zařízení obsluhou,
c)  trvalé dodržování provozně technických parametrů podle technické dokumentace.”.
5. V § 3 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno e), které zní:
„e)  zamezit úniku zbytkových par, vznikajících při plnění a vyprazdňování tlakových nádob železničních cisteren a nádržkových kontejnerů benziny a dalšími těkavými organickými látkami v čerpacích stanicích a terminálech, s používáním meziskladování par.”.
6. § 4 zní:
㤠4
Technická dokumentace zařízení musí obsahovat
a)  název zařízení, označení typu a výrobce,
b)  technické podmínky zařízení,
c)  technický popis zařízení včetně popisu funkcí jednotlivých částí bezpečnostních a ochranných prvků,
d)  výkresovou dokumentaci a schémata zařízení,
e)  technické výpočty,
f)  návod na obsluhu a údržbu zařízení, kontrolu a hodnocení provozní způsobilosti.”.
7. V § 5 odst. 2 písmeno b) zní:
„b)  u plynových zařízení vizuální prohlídkou, kontrolou těsnosti, funkce větrání, funkce uzávěrů, regulačních, zabezpečovacích a měřicích zařízení a dodržování technických parametrů,”.
8. V § 5 odst. 2 písmeno c) zní:
„c)  u elektrických zařízení vizuální prohlídkou zařízení, měřením elektrických parametrů a zkoušením funkce se provede kontrola celkového stavu zařízení se zaměřením na jeho bezpečnost,”.
9. V § 5 odst. 2 se za písmeno c) vkládá nové písmeno d), které zní:
„d)  u zdvihacích a dopravních zařízení
1.  vizuální kontrolou stavu