Input:

20/1977 Sb., Vyhláška ministra zahraničních věcí o Dohodě o společném užívání kontejnerů v mezinárodní dopravě Garance

č. 20/1977 Sb., Vyhláška ministra zahraničních věcí o Dohodě o společném užívání kontejnerů v mezinárodní dopravě
VYHLÁŠKA
ministra zahraničních věcí
ze dne 23. prosince 1976
o Dohodě o společném užívání kontejnerů v mezinárodní dopravě
Dne 29. června 1974 byla v Karl-Marx-Stadtu podepsána Dohoda o společném užívání kontejnerů v mezinárodní dopravě.
Dohoda vstoupila v platnost na základě svého článku VII dnem 5. září 1976.
Český překlad textu Dohody se vyhlašuje současně.
 
Ministr:
Ing. Chňoupek v. r.
 
DOHODA
o společném užívání kontejnerů v mezinárodní dopravě
Vlády Bulharské lidové republiky, Maďarské lidové republiky, Německé demokratické republiky, Kubánské republiky, Mongolské lidové republiky, Polské lidové republiky, Rumunské socialistické republiky, Svazu sovětských socialistických republik a Československé socialistické republiky,
řídíce se ustanoveními Komplexního programu dalšího prohlubování a zdokonalování spolupráce a rozvoje socialistické ekonomické integrace členských států Rady vzájemné hospodářské pomoci,
vycházejíce z Dohody ze dne 3. prosince 1971 o zavedení jednotného kontejnerového dopravního systému,
přihlížejíce k výhodám použití transkontejnerů v mezinárodní přepravě zboží,
a sledujíce co nejlepší využití transkontejnerů se dohodly takto:
Článek I
1. Smluvní strany budou v rámci jednotného kontejnerového dopravního systému společně užívat pro přepravu zboží v mezinárodní dopravě univerzální transkontejnery série I Mezinárodní normalizační společnosti (ISO), typu C (o hrubé hmotě 20 t).
2. Univerzální kontejnery série I ISO typů A, B a D (o hrubé hmotě 30, 25 a 10 t) a speciální kontejnery budou v mezinárodní dopravě obíhat na základě dvoustranných a mnohostranných dohod uzavíraných mezi příslušnými orgány a organizacemi smluvních stran.
3. Kromě transkontejnerů lze rovněž používat univerzální kontejnery série 3 ISO (o hrubé váze 2,5-5 t), obíhající zvlášť podle článku VI této Dohody.
4. Otázky vyplývající z provádění této Dohody budou upravovány Pravidly společného užívání kontejnerů (zvanými dále Pravidla SUK) schvalovanými způsobem stanoveným v článku IV této Dohody.
Článek II
1. Transkontejnery série I ISO se mezi zeměmi smluvních stran budou předávat zvláštními kontejnerovými vlaky, soupravami silničních vozidel a loděmi podle stanovených jízdních řádů.
2. Podle ujednání mezi příslušnými orgány a organizacemi zúčastněných smluvních stran lze kontejnery předávat na železničních plošinových vozech spojených v jednotlivé skupiny a rovněž na jednotlivých plošinových vozech.
3. Speciální železniční plošinové vozy používané pro dodávku transkontejnerů musí zpravidla obíhat po železnicích stejného rozchodu tak jako v mezinárodní osobní dopravě.
4. Zboží v kontejnerech se bude v mezinárodní dopravě přepravovat s určením do stanic, přístavů a jiných míst otevřených pro manipulaci s kontejnery, a to zpravidla až do skladu příjemce zboží v atrakčním obvodu zmíněných míst.
5. Seznam míst otevřených pro manipulaci s kontejnery v mezinárodní dopravě určuje příslušný orgán nebo organizace každé smluvní strany pro své území; tento orgán nebo