Input:

183/2015 Sb., Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách, ve znění vyhlášky č. 248/2010 Sb. Garance

č. 183/2015 Sb., Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách, ve znění vyhlášky č. 248/2010 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 16. července 2015,
kterou se mění vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách, ve znění vyhlášky č. 248/2010 Sb.
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění zákona č. 23/2000 Sb., zákona č. 77/2002 Sb., zákona č. 103/2004 Sb. zákona č. 181/2006 Sb., zákona č. 227/2009 Sb., zákona č. 194/2010 Sb. a zákona č. 134/2011 Sb.:
Čl. I
Vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách, ve znění vyhlášky č. 248/2010 Sb., se mění takto:
1. Na konci poznámky pod čarou č. 1 se doplňuje věta „Směrnice Komise 2014/88/EU ze dne 9. července 2014, kterou se mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/49/ES, pokud jde o společné bezpečnostní ukazatele a společné metody pro stanovení výše škod při nehodách.”.
2. V § 4 odst. 1 písm. b) a odst. 2 písm. b) a v § 6 písm. a) se slova „mimořádných událostech” nahrazují slovem „nehodách”.
3. Příloha č. 4 zní:
„Příloha č. 4 k vyhlášce č. 376/2006 Sb.
Obsah evidenčního přehledu o nehodách za rok ...
 
Označení předkladatele:
Evidenční přehled obsahuje společné bezpečnostní ukazatele, kterými jsou:
 
I. Ukazatele týkající se nehod
1.1 Celkový a relativní (na vlakový kilometr) počet nehod:
 
a)
srážka vlaku s drážním vozidlem, tj. čelní, zadní nebo boční srážka mezi částí vlaku a částí jiného vlaku nebo drážního vozidla,
 
b)
srážka vlaku s překážkou v průjezdném průřezu, tj. srážka mezi častí vlaku a předměty pevně nebo dočasně přítomnými na trati nebo v její blízkosti nebo srážka s trolejovým vedením,
 
c)
vykolejení vlaku, tj. případ, kdy nejméně jedno kolo vlaku opustí koleje,
 
d)
nehody na úrovňových přejezdech a další rozdělení podle pěti typů úrovňových přejezdů definovaných v bodě 6.2,
 
e)
nehody osob, na kterých se podílí drážní vozidlo, kromě sebevražd a úmyslných vážných zranění sebe sama,
 
f)
požár nebo výbuch v drážním vozidle,
 
g)
jiné nehody, které nejsou uvedeny v písmenech a) až f).
 
 
 
Každá nehoda se v evidenčním přehledu uvede pod druhem původní nehody, i když jsou následky druhotné události závažnější, např. požár po vykolejení.
 
 
 
1.2 Celkový a relativní (na vlakový kilometr) počet usmrcených osob a vážně zraněných podle těchto kategorií:
 
a)
cestující (s uvedením podílu k celkovému počtu osobokilometrů a vlakových kilometrů v osobní dopravě), přičemž pouze pro účely evidenčního přehledu se za cestující považují i osoby, které se snaží naskočit na jedoucí vlak nebo z jedoucího vlaku vyskočit,
 
b)
zaměstnanci nebo jiné osoby účastnící se provozování dráhy nebo drážní dopravy,