Předpis č. |
K datu |
Poznámka |
243/1996 Sb. |
(k 10.9.1996) |
mění, doplňuje |
|
(k 1.11.1996) |
§ 1 odst. 2 písm. b), § 13 odst. 2 věta první, § 16 odst. 1, § 18 odst. 5 |
346/2000 Sb. |
(k 1.10.2000) |
mění, včetně příloh č. 1, č. 2, č. 5 a č. 6 |
413/2001 Sb. |
(k 1.1. 2002) |
v § 31 odst. 1 vkládá novou větu |
577/2004 Sb. |
(k 1.1.2005) |
mění 96 novelizačních bodů, včetně příloh |
58/2013 Sb. |
(k 1.4.2013) |
mění § 11, § 14 odst. 3, § 15 odst. 3, § 17, § 18, § 20, § 23 odst. 1 písm. d), § 66 odst. 4 a § 88 odst. 3 |
8/2015 Sb. |
(k 1.2.2015) |
mění, celkem 38novelizačních bodů; nová přechodná ustanovení |
117/2017 Sb. |
(k 28.4.2017) |
mění nadpis části druhé; vkládá novou hlavu třetí a nový § 26a |
48/2018 Sb. |
(k 1.4.2018) |
mění, celkem 20 novelizačních bodů |
269/2020 Sb. |
(k 1.7.2020) |
mění § 1, § 21, § 27, § 29, § 35, § 38, § 40, § 41, § 43 a přílohu č. 3; ruší přílohu č. 2; nové přechodné ustanovení |
132/2023 Sb. |
(k 1.7.2023) |
mění § 5, § 11, § 16, § 19, § 23, § 26, § 54, § 72 a § 83; vkládá § 24a a 24b |
(1)
Pro účely této vyhlášky pro dráhu celostátní, dráhu regionální a vlečku se rozumí
a)
železničním spodkem zemní těleso, stavby a zařízení železničního spodku a veřejně přístupné dopravní plochy v obvodu dráhy,
b)
tělesem železničního spodku zemní těleso, konstrukční vrstvy tělesa železničního spodku a odvodňovací zařízení,
c)
stavbami železničního spodku konstrukce, které nahrazují zčásti nebo úplně těleso železničního spodku, zvyšují jeho stabilitu nebo jej chrání, případně slouží jinému účelu, tj. propustky, mosty, objekty mostům podobné, tunely, opěrné, zárubní, ochranné a obkladní zdi, galerie i ochranné a regulační stavby, průchody, ochranná zařízení proti spadu cizích předmětů, proti požáru a vodě,
d)
dopravními plochami plochy, které jsou určeny k nastupování a vystupování cestujících, k manipulaci a skladování a k zajištění dopravní obsluhy při provozování dráhy (nástupiště, nákladiště, rampy, příjezdy na nákladiště),
e)
bezpečnostním pásem nástupiště část plochy nástupiště u nástupní hrany oddělená od ostatní plochy nástupiště kontrastně barevnou vodicí linií s funkcí varovného pásu a hmatově vnímatelnou slepeckou holí a nášlapem,
f)
zařízeními železničního spodku zařízení, která doplňují těleso nebo stavby železničního spodku nebo je nahrazují, zejména zarážedla, oplocení, zábradlí, prohlídkové a čisticí jámy,
g)
plání tělesa železničního spodku vrchní omezující plocha železničního spodku, která tvoří rozhraní mezi železničním spodkem a železničním svrškem,
h)
železničním svrškem část trati, která plní nosnou a vodicí funkci pro jízdu drážního vozidla,
i)
průjezdným průřezem obrys obrazce v rovině kolmé k ose koleje, jehož osa je kolmá ke spojnici temen kolejnic a prochází středem koleje a který vymezuje vzdálenosti vně ležících staveb, zařízení a předmětů od osy koleje a od spojnice temen kolejnic, kromě případů, kdy z funkčních důvodů musí dojít ke styku těchto zařízení s drážním vozidlem.
(2)
Pro účely této vyhlášky pro dráhu speciální (metro) se rozumí
a)
přívodní (proudovou) kolejnicí (dále jen přívodní kolejnice”) část přívodního vedení určeného k napájení elektrických hnacích vozidel,
b)
bezpečnostním pásem nástupiště část plochy nástupiště u nástupní hrany, oddělená od ostatní plochy nástupiště kontrastně barevným a hmatově (slepeckou holí a nášlapem) vnímatelným varovným pruhem,
c)
nástupištní stěnou bariéra, která zabraňuje pádu osob do kolejiště a jejíž součástí jsou nástupištní dveře pro cestující u nástupní hrany,
d)
vodicí linií hmatová úprava v ploše nástupiště a dalších pochozích plochách užívaných veřejností.